Söndergnagda fingrar

Jag har ett problem, jag biter och river loss skinn på mina fingrar. Jag hatar det. Jag hatar mina fingrar. Alldeles röda och söndergnagda. Jag har försökt sluta flera gånger men det är som att sluta röka, eller sluta med godis = omöjligt! Jag har haft denna ovana så långt jag kan minnas. Det är så skämmigt, hatar att visa mina händer för någon. Gör allt för att undvika det. Plåster på fingarna hela tiden - folk frågar varför. Det är inte kul. Vad ska man säga? "Eeh hej jag gnager på mig själv".. Äckligt.

Jag kan inte tänka mig att någon annan har detta problem, eller? Vad ska jag göra för att sluta?

/Gnagaren

Snopp

Jag var på semester med en kompis och hennes familj en sommar. Hennes brorsa bad mig att lägga mig på marken med benen upp så skulle han putta ner benen. Under den här träningsövningen ligger man ju med huvudet mellan den andra personens ben och eftersom brorsan inte hade några kalsonger under shortsen såg jag rätt upp i hela härligheten. Jag tyckte det var otäckt och satte mig genast upp men sen tänkte jag att jag kanske sett fel så jag lade mig ner igen. Han tyckte jag uppförde mig lite underligt men jag hade sett rätt första gången så jag satte mig snabbt upp igen och föreslog en annan aktivitet. Jag har inte berättat det här för någon men nu har jag äntligen fått det ur mig, tack!


/Förskräckt tonåring


Vaxa könet

Jag bestämde mig för att vaxa mina känsligare delar. Eftersom huden runt hålet är såpass rörlig så följde den bara med och håren satt kvar. Det gjorde också vaxet. Hur mycket jag än duschade kunde jag inte få bort det så hela könsorganet är ihoplimmat. Någon som har lyckats med samma sak?

/Frida


Översocial

Varför får alla andra jobb men inte jag? Bara för att jag inte är översocial betyder det inte att jag inte kan arbeta. Jag trivs med att vara tystlåten men det verkar ingen förstå. Hela mitt liv har jag fått försöka övertyga lärare/föräldrar och liknande att jag inte är mobbad, jag gillar bara att vara för mig själv. Är det något fel med det? Dessutom har jag fått sänkta betyg på grund av att jag inte räckt upp handen tillräckligt mycket. Måste man vara översocial för att lyckas i livet?

 

/Klara


Skriv av dig!

Det här är en blogg där du kan läsa om andras pinsamheter, problem, lycka, glädje, hat och så vidare. Vill du bidra med ett inlägg så maila till mig på [email protected]. Vill du vara anonymare än så kan du lämna en kommentar istället. Alla som skickar in sina historier kommer vara HELT anonyma! Ange gärna en signatur.

Följ min blogg med bloglovin bloglovin

RSS 2.0