Snatteri

För ca 2 år sedan åkte jag fast för snatteri. Jag gick in i butiken och stoppade ner lite godis i fickorna och gick ut ur butiken. Då kom ett av butiksbiträdena och frågade mig om jag tagit något och jag sa såklart nej. Hon fortsatte fråga och till slut gav jag upp och erkände att jag tagit lite. Jag fick följa med henne längst in i butiken och vi gick in i ett litet kontor där de förhörde mig och sedan tillkallades polisen och min pappa. Under frågorna med polisen började jag gråta för jag skämdes så mycket och en snäll polis klappade mig på axeln och sa att det skulle ordna sig. Pappa kom dit och jag skämdes ännu mer, vi gick genom butiken och tårarna rann nerför mina kinder. Vi gick mot hans bil och där sa vi hej då, han gav mig en kram. Jag gick till bibloteket där jag satt länge och väl, funderade på att rymma eller ta livet av mig för jag ville inte åka hem och skämmas så.

Nu nästan 2 år senare tänker jag på detta ofta och skäms för jag tycker jag är en värdelös människa.

/Emma


Kommentarer
Postat av: Tova

Du är ingen värdelös människa! Jag har oxå snattat, och en gång var det i en godisbutik. Jag stoppade ner en klubba i fickan och mannen som ägde butiken kom fram till mig och frågade om jag hade tagit något, och jag svarade oxå såklart nej. Sen bad han att få känna i mina fickor och då blev jag ju busted. Mannen stog och skrek åt mig inför alla människor som var där. Han skrek att ''han betalar 80 000 varje dag och om folk inte betalar för godiset så går hans butik under och lalalala''. Jag mår fortfarande otroligt dåligt över det, och en klubba är ju liksom inte hela världen egentligen. Men jag känner samma sak, alla gör vi dumma saker men vet du vad, MAN LÄR SIG AV SINA MISSTAG. Det är så sant som det är sagt. För jag tror inte att du har snattat/kommer snatta något efter den händelsen utan att känna i hjärtat att det inte känns bra.

Tänk på Khadaffi i Libyen till exempel, är du en värdelös människa i jämförelse med honom?



Världen är full av misstag.



Kramar /Tova

2011-03-27 @ 14:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0