Söndergnagda fingrar

Jag har ett problem, jag biter och river loss skinn på mina fingrar. Jag hatar det. Jag hatar mina fingrar. Alldeles röda och söndergnagda. Jag har försökt sluta flera gånger men det är som att sluta röka, eller sluta med godis = omöjligt! Jag har haft denna ovana så långt jag kan minnas. Det är så skämmigt, hatar att visa mina händer för någon. Gör allt för att undvika det. Plåster på fingarna hela tiden - folk frågar varför. Det är inte kul. Vad ska man säga? "Eeh hej jag gnager på mig själv".. Äckligt.

Jag kan inte tänka mig att någon annan har detta problem, eller? Vad ska jag göra för att sluta?

/Gnagaren

Kommentarer
Postat av: S

Jag håller på och drar i huden på mina fingrar hela tiden också. Vet inte vad man ska göra för att sluta, jag försöker komma ihåg att smörja in mig med mjukgörande så att de "frestande" hudflikarna ska försvinna. Annars kanske man kan smörja in med något illasmakande som t.ex. Stop och väx eller fiskleverolja?

2011-03-23 @ 13:14:38
Postat av: L

jag har bitit på naglarna så länge jag kan minnas. Har försökt sluta hur många gånger som helst men tänker ju inte på att jag gör det, märker efteråt hur fula dom blev helt plötsligt.. men nu har de äntligen blivit lite bättre. det jag gjorde var att jag försökte att hela tiden ha med mig en nagelfil så att såfort det blev en sån där liten bit man vill få bort så filade jag bort den istället. Försöka hålla dina naglar och fingrar fina så kommer du märka att de fingrar du tycker blir fina sluta du också förstöra, till slut kanske du bara har ett eller två fula fingrar kvar. Bättre än alla fula!

2011-03-28 @ 23:33:01
Postat av: Anonym

JAG HAR



2011-04-17 @ 21:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0