Högskoleprov

Jag är en 18åring som ska skriva högskoleprovet nästa lördag. Det är i princip livsavgörande då jag inte kan söka in till vald utbildning med mina nuvarande betyg. Jag "pluggar" inför provet, men är så stressad att jag inte kan koncentrera mig alls. Faktum att jag lider av anorexi och bulemi gör inte saken bättre. Känner mig misslyckad pga dåliga pluggandet, så jag hetsäter och spyr för att känna att jag har lite kontroll i vardagen. Är för oroad över faktum att jag måste äta kolhydrater på provdagen, så kan inte tänka på de jävla texterna/orden. Önska mig lycka till på provet och att jag inte börjar tjura pga kolhydraterna.. (är jävligt bitter över min situation som ni kanske förstår)
/Frida

Kommentarer
Postat av: FunderingFörklaring - Jag hjälper dig med läxan!

Om du behöver hjälp inför provet kanske jag kan hjälpa dig :)



Behöver du hjälp med läxan? FunderingFörklaring - Jag hjälper dig med läxan!

2011-03-19 @ 22:36:09
URL: http://funderingforklaring.spotlife.se
Postat av: oliviA

hej. fin blogg. hur mår du då?

2011-03-20 @ 14:17:38
URL: http://oliviahenells.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har ljugit för min pojkvän om en ganska stor grej och det värsta är att jag kan inte sluta, det började med en jätteliten grej som sedan växte. jag mår jättedåligt över detta!

sen har jag också problem i skolan för jag håller på att få ett "sträck" (underlag saknas) i en kurs som jag läst och det kommer göra så att jag inte får läsa på universitet till hösten och att jag kanske måste läsa på komvux då vilket jag VERKLIGEN inte vill. vet inte vad jag ska göra!!?

Någon som har erfarenheter i ngn av dessa saker som kan hjälpa mig?



/19-årig tjej

2011-03-22 @ 12:46:24
Postat av: Anonym

Jag skulle säga att du borde säga sanningen till din pojkvän hur svårt det än känns. Jag har ingen större erfarenhet men jag tror och du förstår nog egentligen själv att inget bra kommer hända om du fortsätter hålla munnen stängd. Skolan har jag med ångest över men märkt att den spelar egentligen inte så stor roll. Arbetsgivare går efter erfarenheter och hur väl du "passar" dem. Du kommer klara skolan om du bara ger gärnet! Jag tror på dig! / en annan 19-åring

2015-05-10 @ 05:53:54
Postat av: Anonym

Panik. Ångest. Kan inte vända mig till honom.
Vem kan jag vända mig till?
Mamma - hjälper halvtomhalvt
Vänner - vill inte störa, egna bekymmer
Ge mig tillbaka min livsglädje.
Varför så förstörd? Varför kan jag inte be om en kram? Sociala regler, normer: rädd att bli helt avstängd från honom. Saknar han. Dumt. Patetiskt. Vi har bara setts så få gånger. Jag känner honom inte. Han vill inte ha mig. Mina känslor förstörde. Spelet var över innan jag ens visste jag spelade.

Ångest över sommarn. Över jobb och pengar och framtid och kärleksliv/sexliv. Över att jag vaknar mitt i natten och skriver detta. Jag är fucked up. Saknar honom.

2015-05-10 @ 05:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0